Як зробити спідометр?

Як зробити спідометр?
Індикатори в приладовій дошці автомобіля завжди грали і грають важливу роль у відображенні важливих показників стану засобу пересування. Одним з важливих і встановлюваних на всіх автомобілях є спідометр прилад для відображення швидкості пересування автомобіля.

Автомобільні спідометри, що встановлюються при виробництві сучасних автомобілів, мають досить привабливим зовнішнім виглядом, чітко і яскраво відображають свідчення в темний час доби. Але що робити тим, у кого автомобіль старого виробництва, а спідометр залишає бажати кращого в плані сприйняття інформації, що відображається?

Відповідь проста купити готовий, але тільки для тих, хто не захоплюється електронікою і не любить зробити щось своїми руками. Саме тому, я вирішив зібрати цифровий спідометр на заміну штатному в автомобілі ВАЗ 2106 друга-автолюбителя. Опис приладу Так як хотілося, щоб прилад був сучасним і виглядав красиво, то було прийнято рішення використовувати сучасну елементну базу і графічний дисплей для відображення інформації.

Мікроконтролер IC18F2550 SOIC серце спідометра, яке виконує весь необхідний функціонал. Стабілізатор напруги LM317 регульований стабілізатор напруги, який налаштований на 10, 5В, живить підсвітку графічного індикатора і стабілізатор напруги, що живить логічну схему спідометра. Стабілізатор напруги L1117 стабілізатор напруги з фіксованою напругою 3, 3В, що живить логічну схему спідометра.

Графічний LCD від телефону Siemens S65 (LS020) використовується для відображення всієї інформації, наданої мікроконтролером. Докладний список компонентів представлений у файлах проекту плати та схеми принципової електричної у форматі програми Diptrace.

Функціонал спідометра При проектуванні пристрою захотілося додати додаткові функції, які були б цікаві для автомобіліста, і яких не було в штатному спідометрі: Напруга бортової мережі від 0 до 16В з точністю до 0, 01В з точністю до 0, 01 м / с Час розгону автомобіля до 100 км / год від 0 до 255 с з точністю 0, 1 з Робота спідометра Для отримання відомостей про швидкість автомобіля в коробку передач був встановлений датчик швидкості від автомобіля ВАЗ 2110, який сконструйований за принципом ефекту Холла і призначений для перетворення частоти обертання приводного вала в частоту електричних імпульсів. Датчик швидкості безпосередньо підключений до плати спідометра. Для підключення датчика до спідометра необхідно правильно орієнтувати контакти: Датчик видає 6 імпульсів на один пройдений метр шляху.

Сигнал від датчика є цифровим і має форму імпульсів, що дозволяє нам підраховувати ці імпульси за рівні проміжки часу. Підрахунок імпульсів заснований на тому, що сигнал від датчика швидкості приходить на порт мікроконтролера, налаштований на роботу зовнішнього переривання.

У обробнику зовнішнього переривання підраховується кількість імпульсів дорівнює кількості переривань за певний проміжок часу, який відлічується внутрішнім таймером мікроконтролера. Сам мікроконтролер працює на 48 МГц від кварцового резонатора на 20 МГц. Такий потужний контролер і запущений на такій високій тактовій частоті не випадково. Для швидкого відображення інформації на графічному LCD необхідно швидко виводити інформацію, для чого і був обраний мікроконтролер IC18F2550. Обчислена швидкість відображається на графічному LCD.

Виходячи з обчисленої поточної швидкості, розраховуються і інші показники, такі як прискорення і час розгону до 100 км / год, також відображаються на графічному LCD. Напруга живлення бортової мережі подається на АЦП мікроконтролера через дільник, щоб напруга, що підводиться до контакту мікроконтролера, не перевищувало напруга живлення (3, 3В). Напруга вимірюється через рівні проміжки часу, відміряє одним з таймерів мікроконтролера. Вимірюється напруга обробляється і виводиться на графічний LCD. Таким чином, ми отримуємо на екрані цифрового спідометра повну інформацію про характер руху автомобіля, а також додаткову інформацію про стан акумулятора.

Схема спідометра Програма мікроконтролера Програма мікроконтролера написана мовою CCS ICC. Для створення проекту програми мікроконтролера використовувалася середовище розробки M LAB 8. 66. Корпус і установка Плата спідометра виконана з двостороннього фольгованого текстоліту. Обидві сторони з’єднані між собою перехідними отворами.

Плата з екраном були встановлені в корпус штатного спідометра автомобіля ВАЗ 2106. Корпус штатного спідометра з платою цифрового спідометра був встановлений в приладову панель на своє місце. Нижче показані фото встановленого цифрового спідометра в автомобілі. Подяки Висловлюю подяку користувачам форуму eletronix. ru за надану інформацію про роботу з LCD Siemens S65. Використана література Embedded C programming and the Microchip IC Richard Barnett, Larry Ocull, Sarah Cox, 2004 Using_the_Siemens_S65_Display. pdf by Christian Kranz, 2005.

Як зробити спідометр?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий