Як стати інженером?

Як стати інженером?
Пам’ятайте знамените райкінское напуття молодому спеціалісту: Забудьте індукцію, забудьте дедукцію, женіть продукцію! ? А звідки бідоласі, начинені вінегретом уривчастих знань і всяких розділів вузівської програми, знати, як цю саму продукцію гнати. Адже нас вчили довго чого-небудь і як-небудь!

Я зі здриганням згадую, як під час моєї інженерної навчання в Політуха (так в студентські роки тієї пори називали нинішню політехнічну академію) нас намагалися зробити такими собі, з дозволу сказати, енциклопедистами. До цих пір не можу зрозуміти, чому на заліку з креслення, який тривав майже весь світловий день, я мав перетнути конус з кулею або опустити перпендикуляр з точки на площину, а на спрямують до сьомого поту малювати епюри двічі статично невизначених рам? Чому, пристойно закінчивши ВУЗ, я не міг англійською сказати і двох слів, історію рідної Білорусі забув і зовсім, в юриспруденції нічого не тямив, так само як і в економіці, комп’ютер перший раз побачив на заводі в ВЦ, а діловий лист не знав, що це таке. З тих пір багато води витекло. Що ж змінилося за тридцять років?

Що дала студентам горезвісна реформа вишейшай адукациi? Судячи з студентам-дипломникам, з якими періодично доводиться мати справу, мало що змінилося. Про глибоких знаннях, компетенції, не кажучи вже про професійні навички, і говорити не доводиться.

Боязкі в своїй основній масі хлопчики і дівчатка, мріють лише про те, щоб керівник проекту дав їм готовий матеріал для копіювання з мінімальною доопрацюванням. Радує лише певне зрушення в оволодінні персональними комп’ютерами: багато дипломники легко можуть зіграти з комп’ютером в преферанс, шахи або здійснити стриптиз на екрані дисплея! Вражає також ерудиція майбутніх інженерів у сфері валютного обміну і курсі долара, дойчмарки і російського рубля. І ось знову спечений молодий інженер, такий собі сирий продукт, м’яко кажучи, недосконалою системи вузівської підготовки відправляється у вільне плавання в потворній соцкапіталістіческой ринкової стихії. Дуже скоро він починає розуміти, що все, чого вчили в квазіакадеміях і квазіуніверсітетатах треба забути, як кошмарний сон! . Заводи лежать, в бюджетних конторах скорочення, а в банках і приватних фірмах і СП ти не потрібен!

Їм подавай знання маркетингу, економіки, вільне володіння комп’ютером, а також одним, а краще двома іноземними мовами, знання діловодства, основ бухобліку та юриспруденції і, звичайно ж, культури спілкування. Так, може бути, замість того, щоб п’ять років (!) Майбутньому фахівцю з вищою адукаціей размягчать мозок премудростями креслярської графіки та опору матеріалів при наявності графопостроителей і систем САПР, душити технікою, механікою, фізикою, металознавства, гідравлікою і ін науками, глибинні знання яких, як правило, залишаються незатребуваними, краще три роки з п’яти вчити ринковим наукам, а інші два роки відвести професійної інженерної підготовки. Адже вистачає ж трьох років, що б зробити аспіранта фахівцем вченим вищої кваліфікації, при цьому часто за новою для нього спеціальності! А що ж робити бідному студенту, який не має баксів на комерційний ВУЗ, зараз, отакому заручникові інертною, неповороткою, давно ізжівшей себе системи інженерної підготовки? Чекати поки Мін-ВНЗ нарешті прозріє?

Хотілося б дати декілька порад тим, хто всерйоз за п’ять років навчання у ВУЗі хоче стати не просто інженером, а всебічно ринково освіченим фахівцем, який легко знайде своє місце в житті і забезпечить собі, своїй сім’ї і своїй республіці, нарешті, гідне майбутнє. Перш за все вже на першому курсі досконально вивчити програму вузівської підготовки і відразу розставити пріоритети, виділивши головні і другорядні (фонові) дисципліни. Так, наприклад, досвід показує, що майбутній інженер-технолог до розряду фонових дисциплін може віднести креслення, начерталки, спрямують, теплотехніку, механіку, гідравліку, які досить здати на стипендію.

Відразу засвоїти для себе істину, що лекції можна відвідувати вибірково, викроюючи час на слухання лекцій в інших ВНЗ, де читають мови і ринкові дисципліни. Працюючи над мовами, прагнете до живої розмовної спілкуванню з іноземними студентами, взявши за правило регулярно слухати радіо на мові, що вивчається.

Чим швидше ви опануєте комп’ютером, тим легше буде вам опанувати програмними дисциплінами, і більше залишається час для додаткових ринкових занять. Особливу увагу звернути на вміння лаконічно і точно висловлювати свій думки. Досить згадати приклад з біографії популярного президента Америки Джона Кеннеді, який, будучи студентом і підмітаючи коридори коледжу (потрібні були бакси!) Вправлявся в ораторському мистецтві. Постійно ведіть облік свого часу в спеціальному блокноті.

Це допоможе вам викроїти час для ознайомлення з основами юриспруденції, бух-обліку та трудового законодавства. Для особливо цілеспрямованих молодих людей я також порадив би пізнати основи самомасажу, акупунктури та фітотерапії. Знання народної медицини поряд з професійною підготовкою і прийомів самооборони доповнять ваш вигляд інженера з великої літери.

Як стати інженером?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий