Які пружини поставити?

Які пружини поставити?
Про пружини на наші машини сказано дуже багато. І виробників напевно з п’ят набереться.

А вже всякі різні тюнинги з пружинами від Волги, Надії, Рафа це взагалі окрема глава. Коли мені набридли заводські пружини, які просідали на 20 тис. км. я став шукати. Було пару цікавих варіантів, які я і вирішив випробувати на полігоні. А чого не спробувати за государева рахунок)) Варіанти були наступні: шведські пружини Kilen-Lesjofors і джапановскіе пружини OBK. Як і у випадку багатьох інших запчастин, чому ці фірми роблять пружини на Ниву для мене загадка.

Для гурманів відразу поясню, що шведські пружини з цих заводів це одне і теж. Унаслідок того, що Lesjofors просто купила Kilen.

Обидва заводи шведські, але один був постачальником Сааба і Скании, а інший Вольво. Тепер це єдиний концерн. Так мені пояснив скандинавський дилер цих фірм. Шведського виробника вибрав по своєму досвіду, якщо просять підібрати неоригінальні пружини на будь-які машини, я насамперед шукаю їх в даному каталозі.

Не було випадку щоб хтось залишився незадоволений якістю. Ще одна приємність полягає в тому, що як правило для мікроавтобусів та позашляховиків у них представлено два типи пружин: стандарт і посилені. І ще один момент: в шведському каталозі є розміри пружин, і завжди можна що-небудь знайти. На відміну від інших запчастин тест пружин заняття досить тривале. За п’ять хвилин плюси-мінуси не виявляться.

Тому довелося набратися терпіння, поставити пружини на двадцять машин, і вислуховуючи мат на свою адресу, дивитися і чекати результату. Шведські пружини виграли по всіх статтях. Позначилася різниця в класі, як кажуть у футбольних програмах. Все таки японська фірма це продукт для ринку запчастин, а шведська це постачальники конвеєра, причому виробників світового рівня. За яких критеріям я оцінював пружини?

Жорсткість, усадка, комфорт, лакофарбове покриття, умови виготовлення. Фактично через 20 тис. км. шведи виграли по всіх позиціях. А якщо порівнювати з АвтоТазом, то просто покрили як бик вівцю. Мабуть наведу як приклад дві самі показові характеристики.

Коли я поставив поруч пружини оригінал і шведів, вони були на одній висоті. Але коли їх встановлюєш на машину, картина змінюється. Навіть без єдиного кілометра пробігу, машина на шведських пружинах піднімається на 2 см., в тому сенсі що вони НЕ просідає так як вазовские. Другий критерій це комфорт. Воділи, на машинах яких стояли шведи, в один голос сказали що машини перетворилися, особливо при рухах по пересіченій місцевості.

Навіть Ниви-коротуна стали брикатися значно менше, ну а вже на крокодилів взагалі було все добре. Тепер пару слів про технології виготовлення.

У шведських пружин є один технологічний секрет. Це холодна навівка пружини. Що робить автоваз? Бере пруток зроблений з теплого гівна, нагріває його до червоного і вьется з нього пружину, потім відпустку.

і вуаля, пружина готова. За такою технологією можна зробити пружину з чого завгодно. Шведська технологія передбачає зовсім інше дійство: спочатку береться пруток з якісної сталі і робиться холодна навівка на болван, потім невелика остаточна термообробка і фарбування. Досвід експлуатації показав що пружина під навантаженнями, при пробігу близько 100 тис. км Не просіла. Ще можу відзначити шикарне лакофарбове покриття пружини.

У місті Санкт-Петербурзі, в якому маю честь жити, вологість поєднується з соляними ваннам. За 4 роки з моменту установки на Ниві моєї коханої дружини, на них ні єдиного плямочки іржі. які пружини стоять на М-ке? Не буду заглиблюватися в заводські номери і артикули. Спробую простіше. Попереду стоять свої пружини, які трішки товщі і довше у вільному вигляді на 1. 5-2 см.

З якістю автоТАЗа краще їм від цього не стало. АЛЕ, слава богу що нижня чашка і верхня залишилися без змін і можна спокійно ставити звичайні пружини від коротуна. Задні пружини йдуть взагалі без змін, тому тут зовсім все просто. Єдине, що волію робити, це ставити високу гумову подушку. Оскільки ниву вантажать досить сильно, особливо крокодилів.

Різницю стандартної подушки і високої видна на фото. Стандартна 35 мм, висока 50 мм. І ще один момент, мабуть із економії, на заводі перестали встановлювати металеві ковпачки на пружини. Не забувайте про це виробі.

Воно необхідне, щоб гума не размахрілась і не було точкового контакту пружина-подушка.

Які пружини поставити?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий