Коли проходити техогляд?

Коли проходити техогляд?
Чому автомобілісти воліють проходити техогляд у страховиків, і чим це може загрожувати?

Прихід справжньої зими змушує російських автолюбителів бути обережнішими. Але не тільки погодні явища впливають на аварійність. З тих пір, як ГИБДД перестало перевіряти наявність техогляду, багато водіїв взагалі перестали його проходити. Діагностичну карту просто купують у страховиків, а їх реальний стан машини взагалі не цікавить. Прихід справжньої зими змушує російських автолюбителів бути обережнішими.

Але не тільки погодні явища впливають на аварійність. З тих пір, як ГИБДД перестало перевіряти наявність техогляду, багато водіїв взагалі перестали його проходити. Діагностичну карту просто купують у страховиків, а їх реальний стан машини взагалі не цікавить.

На одному з пунктів технічного огляду автомобілів немає черг, і це не тому, що тут все працює, як годинник. Просто немає бажаючих.

Вадим Морозівський, генеральний директор пункту технічного огляду автотранспорту, підраховує збитки: «Оренда цього приміщення коштує близько 250 тисяч рублів. Плюс сюди ще додаються податки, оплата за світло, за тепло, за інтернет, за телефон Виходить 400 тисяч рублів, а заробляємо ми 320 тисяч, тому що машин немає ». Дві сучасні лінії простоюють, з восьми експертів на роботу виходить тільки один співробітник, введений режим жорсткої економії. У сейфі у директора — нерозпечатані пачки талонів техогляду.

Їх оплатили, надрукували, доставили і скасували. Ленгендарний талон технічного огляду. В епоху черг, щоб отримати його швидше, знайомому даішнику доводилося платити сто доларів.

На зміну талону прийшла діагностична карта. Офіційна ціна питання — 720 рублів. Талон — кольоровий, голограма, індивідуальний номер, друкувався на друкарні Гознака в Пермі. Діагностична карта — листок формату А4, звичайний комп’ютерний шрифт, виготовляється на принтері.

Цим і користуються багато страхові компанії. Оскільки поліс ОСАГО неможливо отримати без техогляду, а діагностична карта для клієнта — прямо в офісі страховика. Це тепер новий вид послуг.

Автолюбитель Кирило Андрєєв ділиться досвідом: «Я приїхав безпосередньо в саму страхову компанію, точніше в офіс. Борошно мені сказала, що можна зробити талон техогляду у нас, або в будь-якому автосервісі; приїжджайте і вам зроблять діагностичну карту. Мені було абсолютно незручно їхати в автосервіс, і я погодився на цей варіант.

Власне, це коштувало 1700 рублів, дві-три хвилини — і у мене діагностична карта в кишені ». Перевіряємо інформацію Кирила і вирушаємо в офіс однієї із страхових компаній. З порога переконуємося — послуга існує, правда, її ціна трохи підросла. Діагностичну карту готові зробити за 1770 рублів, причому пред’являти для цього сам автомобіль не потрібно. Співробітник страхової компанії готовий внести всі дані вашого автомобіля в спеціальну базу даних і так.

Ось тут і криється каверза. Ми перевірили діагностичну карту, видану подібним способом.

У єдиній реєстраційній базі МВС вона не значиться, а це може загрожувати клієнту несподіваними наслідками. Микола Тюрніков, президент Асоціації захисту страхувальників, пояснює: «Якщо відбувається ДТП, учасником якого він є, і йому видали поліс ОСАГО, а потім з’ясовується, що в цей момент у нього не було діючої діагностичної карти, то це означає, що страхова компанія потерпілому в цьому ДТП виплатить страхове відшкодування, але потім звернеться з регресними вимогою до самого винуватця аварії ». Втім поки регресні позови страхові компанії масово не пред’являють, інакше вони просто втратять додаткове джерело доходів.

Техогляд, схоже, в черговий раз зводиться до формальності, а контролювати стан автомобілів, які їздять по дорогах, просто нікому, адже у ГИБДД цю функцію давно вилучили.

Коли проходити техогляд?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий